Джефф Безос здійснив перший приватний суборбітальний політ [ Редагувати ]
Початок космічного туризму. У США сьогодні успішно відбувся перший суборбітальний політ приватного корабля з пасажирами на борту. Найбагатша людина світу - Джефф Безос - довів: для того, аби відчути невагомість і подивитися на Землю з космосу, більше не треба бути професійним астронавтом. Кого ще він взяв із собою у політ? І скільки коштували квитки? Розповість Дмитро Анопченко.
Із космодрому в Техасі стартує корабель New Shepard. План такий: він злітає вертикально, а коли перейде висоту сто кілометрів, капсула відділяється від ракетоносіїв і спускається на Землю на парашутах. Пілота немає, усім керує автоматика.
Під час польоту пасажири 11 хвилин відчувають повну невагомість. І все це в прямому ефірі транслюють найбільші американські телеканали - настільки подія безпрецедентна. Адже вперше в історії для польотів у космос більше не треба все життя присвячувати підготовці у "зоряному містечку". Купив квиток - і все.
Джефф Безос, бізнесмен, організатор польоту:
Моя місія - туризм. І це дуже важливо, адже дає нагоду більшій кількості людей побувати на орбіті. І все це відкриває нам можливість побудувати інфраструктуру, яка дозволить наступним поколінням робити неймовірні речі в космосі.
У перший політ Безос взяв із собою свого молодшого брата Марка. Вісімдесяти дворічна Уоллі Франк - у минулому професійна льотчиця, проходила програму підготовки жінок-астронавтів НАСА, але свого часу так і не полетіла. Вона тепер офіційно найстарша в світі людина, яка побувала в космосі.
А наймолодший ще один пасажир цього ж рейсу 18-річний студент із Голландії Олівер Деймен. Місіс Франк на борту як гість, а ось Деймен - перший клієнт, за його квиток заплатив батько-мільйонер, ціну тільки не розголошують.
Наступні "космічні" човники поки що навряд чи літатимуть у космос за розкладом, наче регулярні рейси авіалайнерів,- кажуть експерти.
Марко Касерес, аналітик із розвитку космічного бізнесу:
Не думаю, що зараз черга вишикується. Знадобиться час, щоб звикнути. Але звісно, ті, хто вже готуються летіти вслід за Безосом - важливі люди. Їх кілька десятків, ну може близько сотні. У нас вистачає мультимільйонерів, які хотіли б пережити таку пригоду.
Тільки продаж квитків, нехай клієнтів зразу буде і не так багато, дозволить Безосу (а його статки і без того 200 мільярдів доларів) і дослідження окупити, і залишити за собою статус найзаможнішої людини світу. Утім, Безос перший, але на п'яти йому вже наступають конкуренти. І Vіrgin Galactic Річарда Бренсона, і SpaceX теж готуються перевозити космічних туристів. А далі, кажуть, у планах колонізація Марса, коли за цією ж технологією можна буде доправляти колоністів на Червону планету.
Марко Касерес, аналітик із розвитку космічного бізнесу:
Що вони в підсумку робитимуть, так це відправлятимуть людей на Марс. І ціль створити цивілізацію, яка житиме одночасно на двох планетах. Тобто в проєктах колонізація Марса. І це найбільший виклик для всіх цих трьох приватних компаній.
Але все це у планах. Квитки на Марс наразі ще не продають. А от на орбіту їх вже можна придбати. Викласти за місце на борту доведеться від 15 до 20 мільйонів доларів!