Ціна на транспорт: депутати КМДА ухвалили нову вартість проїзду [ Редагувати ]
Вартість проїзду у громадському транспорті столиці може підскочити удвічі. Таке після закінчення опалювального сезону анонсував міський голова. Як до цього ставляться кияни і чи існують способи заощадити - дізнавався Даніїл Снісар.
Депутати КМДА таки ухвалили нові цінники, які діятимуть з весни - після закінчення опалювального сезону. Вартість проїзду у комунальному транспорті злетить у понад два рази! Тож, за одну поїздку доведеться викласти вже не 8, а 20 гривень.
Володимир, житель Києва:
Т.е, они берут больше денег, но ничего для этого не делают. Если в Европе люди платят больше, и метро, и общественный транспорт - там всегда все чисто, все модернизируется, то у нас такого нет.
Що ж до місячного проїзного, тут суми теж вражають. Майже 3 тисячі гривень - повна вартість безлімітного абонемента. Для студентів - півтори тисячі, на триста гривень більше, ніж стандартна стипендія. І це - найвища ціна на проїзд у транспорті, ніж середня по Європі. Для порівняння: у Парижі аналогічний проїзний можна придбати за 2300 гривень. За дві тисячі - у Женеві. Безлімітний абонемент у Брюсселі та Відні - близько півтори тисячі. У столиці сусідньої Польщі, Варшаві й поготів - лише 710 гривень. Тобто, у чотири рази дешевше.
Олена, жителька Києва:
Я не знаю, чи є це доцільним. Якщо покращиться якість, тоді звичайно, так. Але якщо якість лишиться на тому ж рівні - це не має сенсу.
Чи можна буде зекономити? Варіантів є кілька. По-перше, користуватися електронним квитком. Тоді, при купівлі 50 поїздок, вартість однієї складе 15 гривень. Проте, найвигідніший варіант - це муніципальна картка киянина. З нею вартість проїзду становитиме 12 гривень, незалежно від кількості. Але для отримання є умови.
Необхідно відповідати хоча б одній з перелічених вимог: мати київську реєстрацію, офіційно працювати у столиці, мати статус переселенця, бути учнем або студентом навчальних закладів міста. Отримати картку можуть також батьки школярів. У разі відсутності пільг - обслуговування картки обійдеться у 120 гривень на рік.
Даніїл Снісар, кореспондент:
Та чи просто картку киянина оформити? Перевірю особисто. Для цього я вже підготував пакет документів. Це паспорт, картка платника податків і довідка з місця роботи. Тож, рушаю до найближчого відділення Ощадбанку.
Скажу відразу, жодних складнощів з оформленням - не виникло. Працівниця прийняла усі документи, оформила договір. На все про все пішло хвилин 20. Саму картку доставлять за два тижні у відділення. Але навряд чи, наявність картки киянина зможе зробити комфортнішою саму поїздку у транспорті.
Олена, жителька Києва:
Графік - це, конєшно, взагалі жахливо, особливо тролейбусів. Вони їздять, як хочуть і уходять рано. Маршрутки - це взагалі окрема тема. Їздять з пробитими трубами, обшарпані, обдерті! Ну, такє!
Ніна, жителька Києва:
Дуже часто бачу - люди, які не вміють користуватися оцими телефонами сучасними, вони не можуть це опанувати! А вони хочуть заплатити!
Експерти кажуть - для покращення необхідно змінювати саму транспортну систему і робити її більш зручною.
Олег Попенко, голова Спілки споживачів комунальних послуг:
Як ми бачимо в інших містах - у Відні, в Парижі, в Берліні - коли людина купляє квиток, наприклад, на цілий день - це зручно, вона може користуватися декількома видами транспорту. А у нас в маршрутці ти сплачуєш - один вид транспорту, в тролейбусі валідатори працюють-не працюють і метро - ще інший вид транспорту.
Прикладом вдалої реформи міського транспорту є, наприклад, Польща. Зручно, тому що на абсолютно кожній зупинці - є похвилинний графік транспорту. Автобуси курсують навіть вночі, а квитки можна придбати просто у салоні - за готівку, або оплативши карткою. Вже не кажучи про сучасний рухомий склад, - з інтернетом, цифровими табло та оголошенням зупинок. В Українських реаліях - таке скоріш виняток, ніж правило.